BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 15, 2010

Salah siapa dia jadi begini????



Kesian betul tengok Cik Ti tu kan...Macam mana la kepala dia boleh tersepit kat dalam printer tu ya... tak agak-agak betul dia ni buat kerja....ngeeeeeeee

Aku rasa sekali pandang gambar ni, korang misti tergelak punya... memang kelakar betul!!! Hahahaha

Tapi dalam pada kita ni gelakkan kesilapan orang lain, pernah tak kita sendiri terfikir yang kadang kala kita sendiri pernah terkantoi macam Cik Ti kita ni.... dan orang lain yang tengok dari jauh samada mereka dengan senang hatinya mentertawakan kita, atau memberikan senyuman sumbing ataupun berjalan dengan selamba yang dikontrol-kontrol  yang kemudian disusuli dengan gelak-gelak kecik yang cukup menghiris hati korang...pernah???

Sebab tu lah, kalau kita nak buat sesuatu benda, kene la fikir dahulu lepas tu baru buat.  Jangan pulak kita buat dulu, kemudian baru nak fikir....  Orang tua-tua kata, kalau dah mula terbalik, jadinya terbalik la jugak!!! Kalau kita nak buat sesuatu perkara, yang seeloknya kenalah ada modus operandinya.  Biar la teratur sikit kerja kita tu nanti.  Jangan lupa juga untuk sediakan back up plan, manalah tau, kot-kot planning kita tak berjalan seperti yang dirancang.  Jadi, ia akan mengelakkan diri dari tersepit macam Cik Ti ni..ngeeeeeeeee


Ada juga kes, kadang-kadang kita dah fikir masak-masak dan  buat pertimbangan, tapi ada jugak masalah yang timbul.  Emmmmm..kalau nak fikir tu kene la fikir secara rasional dan bukannya ikut perasaan.  Ikut rasa binasa, ikut hati mati... so, baiknya, bila nak fikir tu guna lah akal.  Kalau agak-agak masih buntu, tanyalah pada orang yang lebih berpengalaman.


Amimarzsays : tapi kalau dah nak terkantoi jugak..tu namanya DUGAAN!!!



3 comments:

Mas said...

comei lak muka tikus tu hehe..

Hazlina said...

memang comeyy... mcm tuan empunya blog nihh...

amimarz said...

ai lg comeyy tau!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...