BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 9, 2011

Blog blues ni Dairi Amimarz


Mode syahdu pagi ni.. again, dalam bas teringat Buchuks.  Seminggu cuma 3 hari je kami dapat  berjumpa.  Masa pulak cepat benor berlalu, tau-tau dah masa untuk daftarkan persekolahan Nana.  Bila teringat anak-anak, ai memang akan emo sikit.  Ye lah, ibu mana yang tak sayang anak, betul tak....


Then, aku teringat Kuch Kuch Hota Hai...  dulu masa ai belajar, citer ni memang hot betul.. masa ni la demam Bollywood melanda negara kita...  masa ni bangla2 memang laku giler, ramai wanita2 Melayu yang tergoda sebab muka perasan ala2 Shah Rukh Khan.. hahahaha No comment la bab tu, selera masing-masing ye.


Yang aku  nak share, dalam cerita ni kan, setiap tahun bila tiba besday Anjali (anak Rahul@SHK) dia dapat surat dari mendiang ibunya.  So, dalam surat tu si ibu akan bercerita kepada anak yang dia tinggalkan sejak lahir lagi. Walaupun si anak ni tak pernah jumpa ibunya, jauh sekali dapat belaian kasih dari ibunya, tapi kehadiran surat-surat tu menjadi penghubung anak kepada ibunya yang telah meninggal dunia.  Melalui surat-surat tu, si anak dapat mengenali ibunya. 


Dulu, masa tengok cerita tu, scene tu hanya ditengok sebagai pembuka jalan cerita.   Tapi, ari ni, bila ai ingat balik scene tu, ia memberi tafsiran yang berbeza.  Timbul keinginan yang baru.. Ya, ai juga ingin seperti si ibu itu.  Bercerita dan berkongsi rasa kasih dengan anak-anak sepanjang masa, tanpa had masa dan tempat, secara nyata atau di alam maya.




 
Teringat aku pada blog blues aku ni.  Walaupun dalam blog ni memang ada cerita-cerita pasal 2 Puteri Buchuks ai, tapi tak banyak.  Since mediumnya dah ada, ai cuma perlu polish saje.  Dan, ye.. blog ni memang blog peribadi.. sebagai catatan peristiwa yang nak ai framekan supaya ia kekal, kalau bukan dalam ingatan, sekurang-kurangnya.. suatu masa nanti boleh di recall semula.  Tulisan2 dalam blog ni maybe tak relevan untuk dibaca oleh sesetengah pihak, tapi rentetan peristiwa yang dicatat dalam blog blues ni sungguh significant dalam hidup ini. 

1 comments:

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...